top of page
  • נמרוד קפלוטו

אורגני אינו נטול כימיקלים


המונח "אורגני" קשור לדברים שהם טהורים ונקיים, עם זאת, התווית “אורגני” על ירק אינה מבטיחה שהוא נקי מכימיקלים או חומרי הדברה , נהפוך הוא.


חקלאות אורגנית רשאית להשתמש בתרסיסים ואבקות כדי להרחיק מזיקים מתוצרת חקלאית, והיא מוגבלת בעיקר מחומרי הדברה וקוטלי עשבים המגיעים ממקורות טבעיים (לא סינתטיים), שנתפסים, לכאורה, כפחות רעילים.

לרוב, הציבור הרחב מופתע לגלות שחומרי הדברה טבעיים אינם בהכרח בריאים יותר מאלה הסינתטיים. למעשה, קיימים חומרי הדברה טבעיים רעילים ביותר, המהווים סיכון בריאותי חמור, במיוחד בחשיפה חוזרת, וחלקם אף מופיעים בספרות ככאלה העלולים להיות מסרטנים לדוגמה, רוטנון Rotenone (שמקורו בצמחים סובטרופיים, אשר שימש במשך עשרות שנים כחומר הדברה אורגני סטנדרטי, ורק בשנת 2005 נאסר לשימוש לאחר שנקשר כגורם פוטנציאלי למחלת פרקינסון.

כימיקלים מסוכנים לא פחות עדיין כלולים ברשימת החומרים האורגנים המותרים לשימוש, אשר מכילה, בנוסף אליהם גם כמעט 200 חומרים לא אורגניים שגם הם עדיין מותרים במסגרת האישור האורגני של USDA, וגם כשמדובר בחומרים האורגניים, ההתוויה דורשת שרק 95% מהרכיבים הם אורגניים, בעוד ש-5% הנותרים יכולים להיות כימיקלים לא אורגניים.

אז איך אתם יכולים לוודא שהמשפחה שלכם אוכלת ירקות ופירות שאינם מכוסים בכימיקלים?

העצה שלנו היא - גדלו אותם בעצמכם.

העניין הוא, שלרובנו אין את המקום, הזמן ובטח לא את המומחיות לגדל ירקות באיכות והכמות שאנו צורכים, 365 ימים בשנה.


החדשות הטובות הן שכבר לא צריך לדעת איך לגדל ירקות כדי לעשות זאת; AgwaGarden מטפלת בזה בשבילכם.

AgwaGarden הוא מכשיר ביתי הראשון מסוגו לגידול ירקות. החידוש שלו הוא שירות הענן - האגרונום הווירטואלי שלנו (מבוסס בינה מלאכותית) מנטר ושולט מרחוק בכל ההיבט הרלוונטי לגידול התוצרת במכשיר. זה הופך אותו לעקבי לטווח ארוך ויעיל במיוחד, המסוגל לספק באופן מלא את הירוקים, עשבי התיבול ועוד של המשפחה. הדבר היחיד שאתם צריכים לעשות הנו להכניס לתוכו קפסולות (אשר אנו מספקים לכם באופן קבוע) וליהנות מירקות טריים ונקיים כל השנה.

AgwaGarden היא מערכת הידרופונית שאינה משתמשת כלל בחומרי הדברה. הירקות שצומחים בה כל כך נקיים שאתם אפילו לא צריכים לשטוף את הירק לפני שאתם אוכלים אותם, ויותר מזה – על ידי ביטול שרשרת האספקה, העלות של תוצרת ביתית נקייה זו יכולה להיות נמוכה עד 50% ממחירי תוצרת אורגנית שאתם רוכשים כיום בחנויות ואצל מגדלים.


134 views0 comments
bottom of page